rusya şuan ukrayna ile meşgul saten amborgolar ve savaş ekonomisini çok yordu. İran ile Rusya çıkar ortağı oldular hiçbir zaman askeri ortak olamadılar. Çin akıllı davranıyor şuan süper sanayisi ile dünya ekonomisini eline almaya çalışıyor şuan iran için savaşa girmesi demek duraklmaya sebep olacak. Çinin asıl hedefi sanayisini durdurmadan savaşlardan kaçınarak dünya ekonomisini eline almak bu savaşa girmek Çin'i çok yavaşlatır çünkü sadece askeri savaş değil avrupa ülkeleri ile ticaretide etkilenip ambargolara maruz kalır. Saten Amerika şuan farkında Çin Amerikayı hızla geçiyor. Amerika direk savaş açamaz Çin'e ama durdurmaları gerek hızını bu yüzden saten irana saldıryorlar ki iran artık çine petrol ve madenler sağlayamasın ve sanayisi yavaşlasın istiyorlar. Asıl mesele İran nükleer falan değil asıl mesele iranın çine verdiği petrol ve madenleri kesmek aynı venezuelada yaptıkları gibi.
İran silahları derseniz hocam şişirme medyası onların ki de. Amerika ve İsrail teknolojisinin yanında konuşulmaya bile değmez. Amerika ve İsrail gibi ülkelerle savaşmak zordur çünkü bu toplumlarda savaş kuralı falan yoktur ve belki bu planları 40 yıl önce yaptılar. Liderler değişir bu ülkelerde ama plana sadık kalınır(itrail planlarına)