Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
İki arkadaşız, aynı zamanda Türk Telekomda çalışıyoruz ve çok iyi anlaşırız. Bilgisayarın başındayken e-Devlete girdim. Askerlik yazısına kendi bilgilerim sanarak yanlışlıkla tıkladım.
Meğerse arkadaşım asker kaçağıymış. 4 yıldır birlikte çalışıyoruz, kendisi 26-27 yaşınlarında . Bu durumun nasıl mümkün olduğunu anlayamadım.
Sorduğumda askerliği tecil ettirmediğini söyledi ama kimseye söylemememi rica etti.
Bu nasıl mümkün oluyor ?
Kaçak değil Bakaya oluyor etrafınızda gördüğünüz çoğu kişi aynı durumda.
Bakaya; Muayene olmamış veya Muayene olmuş Askere gitmemiş, Tecilini yeniletmemiş kişilere denir. Arkadaşınız Bakayadır.
Kaçak; Askerden kaçmış, Birliğe katıldıktan sonra bir şekilde kaçmış kişiler Asker Kaçağıdır.