Öncelikle belirteyim avukat değilim.
Şu anda iki durum söz konusu:
1) SGK primlerini ödemediği için SGKye açıklamalı dekontlar ile şikayet edebilirsin.
2) Alacağın kısım için ise sanırım yetkili İş Mahkemeleri, ancak bunun için o işyerinde çalıştığına dair kanıtın olması lazım fotoğraf, güvenlik kamerası, dekontlar, tanık vb.
Sürecin uzun olacağını belirtmek isterim 1 yıldan fazla sürebilir, İş Mahkemeleri dalı ile ilgilenen bir avukata danışmak daha mantıklı, bence avukatlık vekâlet ücreti karşılığı dosyanıza bakarlar.