Bildiğin bir sebebi vardır herhalde kesin. İlk başvuruda temel bilgiler kontrol edilebilir basitçe elenecekler elenir ama her bilgi de sürekli açık ulaşılabilir değil, ikinci bir kontrol gerekiyor, başvuru sonrası değişen durumlar olabiliyor (mesela adam başvuru yaptıktan sonra ev almıştır vesaire), yani senaryo çok o kadar basit değil. Mesela başvurdun diye gidip senin tapu bilgilerine şak diye ulaşılamaz, onun da prosedürü var.