Olay şu aslında AI çalışırken token (kelime) bazlı çıktı verir AI şirketleri de her bir token (kelime) için fiyatlandırma yapar. 1 token fiyatı çok az olduğu için 1 milyon token fiyatından hesabı gösterirler. API olarak kullanırsanız her tokenin maaliyetini ödediğinizden size limit koymazlar (isterseniz ayda 1.000$ harcayın sonuçta ödüyorsunuz parasını).
Kodlama yaparken de inanılmaz token harcanır bunun da maaliyetleri çok fazla olduğu için aylık abonelik adı altında günlük istek hakları satarlar bu sayede daha ucuza iş yaparsınız. Günlük hakkınız bitince sizi token bazlı ücretlendirmeyi tavsiye ederler. Ama fiyatı fazla olacağından kimsenin çok tercihi değildir.
Çok fazla zarar etmemek için de abonelikteki hakları oldukça özenle düzenliyorlar.