Önce temel finansal okuryazarlık konusu netleşmeli ve bilgi sahibi olunmalı.
Bir bankadan yatırım hesabı açıp (şubeden ya da online) yatırımcı uygunluk testlerini geçmeden yapılan yönlendirmelerin çoğu zaten hatalı. Risk algısı ölçülmeden şunu al bunu al demek kumar tavsiyesi vermekle aynı şey.
Fon tarafında da süreç basit:
Risk seviyesi 17 arasında (7 en riskli)
Kendi risk profiline göre fon seçilir
Fonlar takasbankta saklanır, kimse paraya çökemez
İstediğin zaman bozdurup çıkarsın
Örnek olması açısından:
Benim aldığım fon GTZ. 9 Aralıkta aldım şu ana kadar yaklaşık %40 getiri sağladı(Bu bir öneri değil, sadece örnek)
Sorun genelde sistemde değil, kulaktan dolma yüksek kazanç masallarına sorgusuz inanmakta.
Aldığım fon :
https://fintables.com/fonlar/GTZ
Birde buna göz atın :
https://www.instagram.com/reel/DQev-Bxjblr/
YTD