KESİN NET BİLGİDİR.

5 yıl içerisinde sattığı için değer artış vergisini kendisi ödeyecek.
Siz kesinlikle evin değeri ne ise tapuda onu gösterin. Yasal olarak %2 sini alıcı %2 sini satıcı öder. Ama saçma sapan yerleşmiş bir teamül gereği hepsiin alıcı ödüyor. Şimdi siz tapuda düşük gösterirseniz en fazla 4 ay sonra (artık yapay zeka ile tespit dönemi başladı vergi dairelerinde) hem size hem de satıcıya eksik beyanda bulunmanız nedeni ile ihtarat yapılır. Kalanı da sizden ve satıcıdan alırlar.

Başımdan geçen bir olayı da yazayım hemen;
Nisan ayında evimi sattım. Alıcı rayiç bedelin üstünde bir tutar göstermek istedi benim tüm uyarılarıma rağmen. Çünkü ben alırken aldığım fiyatta göstermiştim tapuda harcımı da ödemeştim. Alıcı arkadaş ben rayiç bedel üstünde göstereceğim dedi. Ben de adamın parasının ortağımıyım diyerek ki hiç aklıma aksi bir durumda yarısını benden isteyeceklerini düşünemeden sen blirsin dedim ve evi sattım. Tam 4 ay sonra "evin asıl satış bedelinin xxxx-xxxx arasında olması gerekirken sen xxx değere satmışsın gel pişmanlk dilekçesi ver faizi ödeme" şeklinde etebligat geldi. E tabi ben de hemen alıcıya ulaştım ve "bak sana dedim gördün mü tespit edilmiş bunu öde" dedim. Peki ne mi oldu ? Kanunen yarısını senin ödemen gerekiyor. Herkes kendi payına düşeni ödesin diyip çekildi kenara. Ben de Allah'a havale ederek söylene söylene paşa paşa vergi dairesine eksik kalan harcı yatırdım.

Uzun lafın kısası aldığınız fiyat ne ise bankadan onu gönderin ve tapuya da onu yazdırın kafanız rahat olsun.