Betsmm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
ne kadar bütçeyle ek gelir sağlarız ortalama. Şuan sen sıfırdan başlasan ne kadar ile başlardın hocam
Etsy de mağaza açarken 15 dolar civarında ücret alınıyor ürün eklerken de 0,20 cent ücreti var başka bir maliyet yok. Etsy de
Dijital ( tasarım vb.) ve Fiziksel ürünleri satabilirsiniz. Ne satacağıma bağlı olarak ürün seçimi yapardım sermayem çok azsa dijital ürünler satardım sermaye problemim yoksa POD ( Print on Demand ) yapardım.

alastyr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhaba, örnek davranışınız için şahsım adına teşekkür ederim. Bir yol haritası olması açısından başlarken neler yapılmalı, sektör belirlerken veya ürün eklerken dikkat edilmesi gerekenleri kısaca anlatırsanız diğer kullanıcıların da işine yarayacaktır.
Rica ederim, Etsy de satış yapmak isteyen biri önce bilgi almalı Youtube, Udemy, sosyal medya Etsy grupları ve yapay zeka araçlarında bilgi toplamalı. Merak ettiği her konuda araştırma yapmalı ve öğrenmeli. Etsy tecrübeli satıcıları sever. Cebinizdeki sermayenize göre ürün seçimi yaparsınız sermaye yoksa dijital ürünler satarsınız varsa fiziksel ürün satarsınız.
HalitBey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bende dün mağaza açtım hobi olarak ürettiğim epoksi tasarımları satmak için öncelikle magazami düzenledim gereken bilgileri girdim başlangıç olarak 2 ürün ekledim spama düşmemek için gerekli açıklamayı yağları düzenli olarak ekledim sizce normal mi bunlar extra yapılması gereken birşey var mı
Mağaza açmadan önce eğitim amaçlı videolar izlediniz mi araştırmanızı yaptınız mı? Aynı ürünü satan benzer mağazaları incelediniz mi?
kahnimrus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Selamlar.
Forum kültürünü hatırlattığınız bu örnek davranış için şahsım adına teşekkür ederim.

Türkiye'de hizmet veren bir fabrikamız var ; CNC Router , Lazer Kesim , Strafor Kesim , Pleksi Büküm ve diğer mobilya grubu üretim makinelerine sahibiz.
Daha öncesinde fason üretim , kesim hizmetleri vb. işler yapıyorduk - hâlâ da aktif olarak yapıyoruz- , şu an ise kendi ürünlerimiz üretip satma arayışına girdik.
  • Etsy'de en çok talep gören ve yüksek satış adedi yakalayabileceğimiz grup hangisidir? (Ahşap İşçiliği , Strafor Dekorasyon , Pleksi Grubu , Mobilya vb.)
  • Gönderim esnasında fatura haricinde evrak talep ediliyor mu? (EU Belgeleri , ISO Belgesi vb.)
  • Sıfırdan açılacak bir mağaza için ortalama ne kadar reklam bütçesi gerekmekte? (Muhtemelen ürün adedimiz 400-500 arasında olacaktır.)
  • İade süreçleri nasıl oluyor? (Kaç günde iade imkanı var , kargo kime ait ve ücret-puan kesintileri vb.)
  • Etsy'de kargo sürecini nasıl yöneteceğiz? Yurtdışına bizlerde ürün gönderiyoruz fakat fabrikalar ya da işletmelerin kendi nakliyecileri alıyor.
  • Aklımıza gelmeyen fakat sizin süreçlerinizde sıkça karşılaştığınız hatalar/eksiklikler var mıdır? (Spama düşme , hesap kapanma , ödeme problemleri vs.)
Dipnot: Yurtdışında aktif olarak şirketim de var mağazanın Türkiye'den ya da Avrupa ülkesinden açılmasının bir önemi var mı? (Gönderimler Türkiye'den yapılacak)
Etsy de en bildiğiniz iş neyse onu yapmalısınız.
Gönderimde müşteriye fatura göndermiyorsunuz kendi e-faturanızı kesiyorsunuz. Gönderilen ürüne göre gümrük ek belgeler isteyebilir bunu gönderim yapacağınız kargo firmasına sormanız lazım.
Reklam bütçesi ne kadar çoksa o kadar iyi ama asıl hedef müşteriye fiyatınız ve kalitenizi Etsy de avantaj olarak sunmak olmalı.
Müşteri iade etmek isterse size kargolama yapması lazım ama gümrük masrafını ödemek istemeyeceği için genelde ücret iadesi yapılıyor. 250 dolara kadar Etsy sizin br hatanız yoksa müşteriye ücret iadesini cebinden yapıyor.
Shipentegra ve Navlungo gibi Etsy de tecrübeli kabul görmüş kargo firmaları var bu firmalara danışın zaten sizi hemen arayıp destek olmak için bilgi veriyorlar.
Etsy de %100 doğru bilgilerle giriş yapın asla yalan yanlış aldatıcı olmayın Etsy bunu farkettiğinde mağazanız kapanır. Doğru dürüst satıcı olursanız uzun yılar Etsy satış yapmanıza müsaade eder.


constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Etsy'den ziyade acaba hangi kargo şirketini kullanıyorsunuz?
Sanırım navlungo gibi sitelerde 15 dolardan başlıyor ücretler.
Ama orada da kargonun kaybolma veya çok geç gitme gibi durumları olabiliyor.
Doğru düzgün bir kargo şirketi yok gibi en çok o beni rahatsız ediyor.
Shipentegra ve Navlungo firmalarını kullanıyorum en iyileri de bunlar. Satacağınız ürüne göre size fiyat veriyorlar. Üye olduğunuzda sizi arayıp bilgilendiriyorlar yardımcı oluyorlar. Özellikle yılbaşı öncesi gibi yoğun dönemlerde aksaklıklar olabilir bunu normal karşılıyoruz müşteriye çözüm sunuyoruz.