Herkese selamlar. Son bir aydır YouTube'de denemeler yapıyorum. Bu arada forumda yazan arkadaşların konularını inceliyorum. Onların deneyim ve tecrübeleri ile çapraz değerlendirmeler ve kendimce analizler yapıp yeni denemeler yapıyorum.

Geçen bir arkadaşın konusundaki ifade çok hoşuma gitti ve bence son derece haklı idi.

"Youtube emeği er geç mükafatlandırır (Ama kaliteli emeği)" !!!..

Yani uzun lafın kısası boşa harcanan emek ile kaliteli emek arasında ciddi bir fark vardır. İşte o farkı yakalayabilirsek başarıya ulaşabiliriz.

Her gün yada düzenli aralıklar ile paylaşım yapmak emektir ama bu kaliteli emek demek değildir. Kaliteli emek nasıl olur peki derseniz, bence; içerik, video, başlık, açıklama kısmı uyumu, kapsam genişliği ve doğru hedef kitlesi yakalamak diyebiliriz genel anlamda.

Peki bu yeterli mi? Değil aslında asıl sır işaretlediğim alandaki "Kitleyi elde tutma" süresinde. Görseldeki video 17 saniye ve sessiz, yani dublaj vs yok hatta müzik bile yok. Ama kitleyi elde tutma süresi; 24!!! İşte bu oran başarının çokomel anahtarı. Ne kadar yüksek olursa YouTube açıyor vanayı, salıyor yuları.. Bir'de o kitleyi yorum ve beğeni (doğal, kendilerinden, içten gelerek) yaptırabilirse içeriğiniz sonuç olarak siz tezahürata başlarsınız ; yürüüü bee bayırın gülü 😍 kim tutar seniii..



Herkese projelerinde başarılar dilerim 😊

Not : e-book vs satma gibi bir niyetim yok, peşinen belirteyim