İsteğe bağlı sigortalılık 4b yani Bağkur kapsamındadır. Eğer emeklilik şartları 7200 güne indirilirse sizin için herhangi fark olmayacaktır. Seçim döneminde hepsi 7200 güne indirilecek muhtemelen. Prim açısından isteğe bağlı yada SSK yada bağkurlu olmak arasında fark yoktur. Hepsi aynı değerde. Yakın zaman da emekli olmayacağınıza göre 25 yıllık zaman için de daha çok şeyler değişir. Eğer sigortalılığının yok ise Genel sağlık Sigortası primi ödemek zorundasınız. Primler 2 bin liraya yaklaştı. Bir yerde çalışımıyorsanız isteğe bağlı ödemek en mantıklıdır.