Konu
Hastane ve Devlet Kurumlarında Öğle Arası Saçmalığı
24-12-2025, 22:28:43
#32
ejder126
@
bostanci96
; hocama katılıyorum
1. Memur/İşçi Açısından (657 Sayılı Kanun Madde 68)
Kanun der ki:
"Dinlenme süresi çalışma süresinden sayılmaz."
*
Sonuç:
O 1.5 saat boyunca o masadaki görevli yasal olarak "izinli" statüsündedir. O saatte orada oturup iş yapması için ek bir görevlendirme yoksa, adamın masadan kalkıp gitmesi
tamamen kanunidir.
"Neden çalışmıyorsun?" diyemezsin, çünkü o an mesaide değil.
2. İdare (Yönetim) Açısından (657 Sayılı Kanun Madde 100)
Çalışma saatlerini belirleme yetkisini kanun
Valiliklere ve Cumhurbaşkanlığına
vermiştir.
Sonuç:
Eğer Valilik o ildeki hastaneler için öğle arasını "12:00 - 13:30" olarak belirlediyse, hastane yönetimi bu saatlere uymak zorundadır. Yani topluca yemeğe çıkılması, kağıt üzerinde
hukuka uygundur.
herkes neden bunun tartışmasını yapıyor anlamadım