@bostanci96; hocama katılıyorum



1. Memur/İşçi Açısından (657 Sayılı Kanun Madde 68)


Kanun der ki: "Dinlenme süresi çalışma süresinden sayılmaz." * Sonuç: O 1.5 saat boyunca o masadaki görevli yasal olarak "izinli" statüsündedir. O saatte orada oturup iş yapması için ek bir görevlendirme yoksa, adamın masadan kalkıp gitmesi tamamen kanunidir. "Neden çalışmıyorsun?" diyemezsin, çünkü o an mesaide değil.

2. İdare (Yönetim) Açısından (657 Sayılı Kanun Madde 100)


Çalışma saatlerini belirleme yetkisini kanun Valiliklere ve Cumhurbaşkanlığına vermiştir.
  • Sonuç: Eğer Valilik o ildeki hastaneler için öğle arasını "12:00 - 13:30" olarak belirlediyse, hastane yönetimi bu saatlere uymak zorundadır. Yani topluca yemeğe çıkılması, kağıt üzerinde hukuka uygundur.

    herkes neden bunun tartışmasını yapıyor anlamadım