Herkese iyi forumlar.
Wraithesports (wraithesports.com) ile yaşadığım
ilk ve son siparişime dair, firmanın yaklaşımını ve süreci
net şekilde yansıttığını düşündüğüm deneyimimi paylaşmak istiyorum.
İlgili firmadan
5 Kasım tarihinde
ATK Battleaxe Pro gamepad satın aldım. Ürün yaklaşık
2 gün sonra tarafıma teslim edildi. Ancak ürünü kullanmaya başladığım
ilk andan itibaren bağlantı problemi yaşadım. Kısa bir araştırma yapıldığında,
aynı sorunu yaşayan birçok kişinin forumlarda benzer başlıklar açtığı rahatlıkla görülebilmektedir.
Sorunu Wraithesportsa ilettim. Benden
video talep edildi; sorunu net şekilde gösteren,
kısa değil uzun ve detaylı bir video kaydı çekerek kendilerine gönderdim. Ürünü inceleyebilmeleri için
iade etmem istendi, bunu kabul ederek ürünü kargo ile gönderdim.
Ürün firmaya ulaştıktan sonra yaklaşık
15 gün boyunca herhangi bir geri dönüş yapılmadı. Kargoyu göndermemden itibaren toplamda
yaklaşık 18 gün sonra tarafıma dönüş sağlandı. Yapılan dönüşte üründe sorun olduğu belirtilerek
iade veya değişim seçeneği sunuldu. Ben
değişim talep ettim.
Alıntı
Üründe sorun tespit edilmiştir.
İade veya değişim seçeneklerinden birini tercih edebilirsiniz.
Gönderilen yeni üründe de
aynı modelde, aynı bağlantı problemi yaşandı. Bunun üzerine tekrar
uzun süreli video kayıtları aldım. Ana bilgisayarımda
kablosuz klavye ve mouse kullandığım için olası sinyal karışıklığını elemek adına,
hiçbir çevre birimi takılı olmayan ikinci bir laptopta da test gerçekleştirdim. Sonuç değişmedi;
aynı sorun laptopta da devam etti. Videolarda
seri numarasını açık şekilde göstererek durumu belgeledim.
İlk incelemede
15 gün sonra dönüş yapan firma, bu sefer ürün kendilerine ulaştıktan
yalnızca yaklaşık 2 saat sonra geri dönüş yaparak üründe herhangi bir sorun bulunmadığını bildirdi.
Alıntı
Teknik servis inceleme sürecinde ürününüzde belirtmiş olduğunuz soruna ilişkin tespit adına
farklı cihazlar üzerinden de kontroller sağlanmış,
ancak teknik servis formunuzda belirtmiş olduğunuz probleme rastlanmamıştır.
Gönderilen teknik servis inceleme formunu incelediğimde, formun en altındaki
düzenleme tarihinin 28.11.2025, ürünün teslim alınma ve işleme giriş tarihinin ise
05.12.2025 olduğu görülüyordu. Bu durum,
formun önceden hazırlanmış olabileceği izlenimini açıkça oluşturdu.
Kararın doğruluğundan emin olabilmek adına,
seri numarası görülecek şekilde çekilmiş bir test videosu talep ettim.
Alıntı
Ürününüz özelinde seri numarası görülecek şekilde bir video kaydı mevcut değildir.
Video kaydı talep etmeniz halinde ürününüzü kargodan kabul etmeyerek firmamıza
iade edilmesini istediğinizi adres ziyareti gerçekleştiren
kargo görevlisine iletmeniz yeterli olacaktır.
Olası bir durumda evde bulunmamam ve kargonun
teslim alınma ihtimalini göz önünde bulundurarak şu soruyu yönelttim:
Alıntı
Benim gönderdiğim videolarda seri numarası açıkça görülüyordu.
Gelen ürünü tekrar detaylı video kaydına alıp sorunu göstermem durumunda
mağduriyetim ne olacak?
Buna verilen yanıt ise şu şekilde oldu:
Alıntı
İnceleme sonucu iletilen karar geçerliliğini korumaktadır.
Bu aşamada telafi odaklı herhangi bir aksiyon alınmayacaktır.
Ek olarak yaşadığınız sorunun kullandığınız cihaz veya dış etkenlerden
kaynaklanıyor olabileceğini önemle paylaşmak isteriz.
Bu aşamadan sonra gönderilen kargoyu
teslim almadım ve ürün geri gitti. Ancak ürün
herhangi bir video kaydı alınmadan tarafıma yeniden gönderilmeye çalışıldı. Bunu mail yoluyla ilettiğimde şu yanıtı aldım:
Alıntı
Kargo süreci kaynaklı yaşanan aksaklık nedeniyle üzgünüz.
Aras Kargo ile iletişime geçilmiş olup ürününüzün
firmamıza yeniden iade edilmesi için işlem başlatılmıştır.
Ürün firmamıza ulaştığında video kaydı alınacak ve sizinle paylaşılacaktır.
Ürün tekrar firmaya ulaştığında önce şu mail gönderildi:
Alıntı
Ürününüz firmamıza ulaşmış olup talebiniz doğrultusunda
video kaydınız gün içerisinde tarafınıza iletilecektir.
Ancak yaklaşık
2 saat sonra yeni bir mail daha iletildi:
Alıntı
Ürününüzde bağlantı kaynaklı bir sorun tespit edilmiş ve
ürünün kusurlu olduğuna kanaat getirilmiştir.
Onay vermeniz halinde iade işlemlerinizi hızlıca gerçekleştirebiliriz.
Özetle; daha önce gönderdiğim üründe
sağlıklı bir inceleme yapılmadan sürecin geçiştirildiği, konu uzayıp
somut şekilde belgelenince ise ürünün
kusurlu olduğunun kabul edildiği açıkça ortaya çıkmıştır.
Benzer bir durum yaşayan veya yaşayabilecek kişilere
referans olması adına bu deneyimi paylaşmak istedim.