Merhaba, destekliyorum ancak bu durum yalnızca forum özelinde değil, iç piyasa dinamiklerince genele yayılan bir sorundur. Dolayısıyla bunun çözümü meslek ve ticaret odalarından, esnaf odalarından ve yerel belediye meclislerinden, en nihayetinde ise yasa yapıcı makamlardan olacaktır çünkü bahsettiğim gibi iç piyasada yoğun düzeyde işbilmezlik - indirgemecilik - küçümseyicilik - ucuzlaştırıcılık vb. tavırlar bulunmakta. Örneğin; hiçbir insan mimarlara, doktorlara, avukatlara karşı 'O niye öyle? Neden pahalı?' gibi cümleler kuramazlar çünkü mesleki regülasyonlar, kanunlar, kendilerine ait bir mesleki camia ve cemiyetler bulunmakta; aldıkları eğitimler, kullandıkları ekipmanlar da ortada. Biz ise birçok yazılımı, eğitimi USD kuruyla almamıza rağmen iç piyasa dinamiklerinin zorlamalarıyla TRY olarak sunmak durumunda kalmakta ve yaptığımız işi savunma noktasında regülasyon - mevzuat - kanun eksikliği yaşamaktayız. Kendi özelimde örnek verecek olursam; 13+ yıllık tecrübem ve 10 yıldır aldığım eğitimler(sadece uluslararası eğitimlere ve fuarlara belki 2 ev parası harcamış bulunuyorum) ile sunduğum hizmetlerin ve fiyatların neden öyle olduğunu kolayca açıklayabiliyorum ancak kitesel - mesleki bir dayanışma da gerekiyor ki bunları regülasyonlarla - kanunlarla destekleyebilelim. Dolayısıyla, bu konuda sizi destekliyorum ancak bu girişimimiz çok yetersiz kalacaktır.

Reçeyi ise özetleyeyim; Meslek - Ticaret Odaları, Meslek Kanunu, Mesleki Mevzuat ve Kanunlar, Regüle Edilen İç Piyasa Dinamikleri, Dijital Hizmet Okuryazarlığı