Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
Tecil, yoklama başvurusu yapınca otomatik olarak bozuluyor evet. Tecil bozulduktan sonra süreç tamamen Askeralma Şubesinin sistemine göre ilerliyor.
Bedelli yapmak istersen de tecil bozulmuş olması tek başına engel değil; önemli olan yoklamanın tamamlanması ve askerliğe elverişlidir raporunun sisteme düşmesi. Bu aşama tamamlandıktan sonra aynı ay içinde bedelli ücretini ödeyip başvurunu yapabiliyorsun.