lXenonl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
1. Darbe: Google Seo ilk darbeyi zaten Google Ads ile yedi. Seo ile 1. sırada çıksan bile üzerinde sürekli ADS ile çıkılmış reklam duruyor. Kendi sitemin ana kelimesinde bile 5 kişi reklam çıkmış kendi sitem Seo' da 1. sırada ama işin içine ADS girince 6. sıraya düşüyor. Böyle saçmalık olur mu ?
2. Darbe: Google Seo kısmı zaten çökmek-bitmek üzere Ai ile birlikte, bunun farkında değil misin ?

Not: Madem google bu kadar iyi o zaman daha 2 haftalık siteyi bot basarak ana keyword' de nasıl 1. sıraya çıkartıyor arkadaşlar bunuda bi açıkla? Bu forumda bile bunu yapacak onlarca kişi bulursun. Tabi ücretleri duruma göre proxy+cookie+gmail+bot derken 1500USD-2000USD civarına çıkar. Ama kesinlikle yapılabilir bir durum.

Google Seo zaten son demlerini yaşıyor. Belki 1-2 yıl içinde hiçbir önemi kalmayacak. Muhtemelen sadece white-seo çalışmaları yapan bir seocusun. Ama üzgünüm günün sonunda 1-2 sene içinde işsiz kalabilirsin. Çünkü artık arama kısmı Google' ın umrunda bile değil.


Google artık trafik kalitesini IP veya Gmail’den değil davranışsal AI’dan anlıyor.
Komikmiş, bu şekilde olsaydı 1500-2000USD ile çoğu kelimede 1. sıraya çıkılamazdı.

Residential veya mobil proxy hiçbir şeyi gizlemez.
Mobil proxyinin senin telefonda kullandığın proxyden hiçbir farkı yok, residential proxynin senin evde kullandığın proxyden hiçbir farkı yok.

Bot hareketi, parmak izi, mouse biyolojisi ve scroll pattern’i anında yakalanır.
Şayet öyle olsaydı hitle ilk 3e çıkan kişileri blackliste alırdı. Tam gaz devam ediyorlar. Hiçbirşeyi yakalamıyor. Google artık Seo kısmına eskisi gibi güncelleme bile vermiyor.

Bu yöntemler sadece siteye zarar verir, sıralama artırmaz.
Eski kafa seocu safsataları. Google bile artık Search kısmını bırakıp Ai kısmına milyarlarca dolarlık yatırım yapıyor. Umrunda bile değil. Son büyük google güncellemesi ne zaman geldi ? Ne yenilik getirdi. Bir hiç.



Dostum önce şunu netleştirelim:
SEO’nun zayıflaması Google’ın bot trafiğini algılamadığı anlamına gelmez.
Sen şu konuları birbirine karıştırıyorsun:
SERP güncellemeleri
Ads rekabeti
CTR manipulation
Bot detection
Ranking volatility
Google’ın ürün stratejisi
Hepsi farklı şeyler.

Google Ads, SEO’yu bitirdi" argümanı yanlış
Google Ads her zaman SERP’in üstünde durur, bu SEO’nun ölmesi değil
bu reklamın her zaman organiğin üzerinde olmasıdır.
10 bin reklam çıksa da
SEO yine organik sıralama demektir
organik tıklanma hâlâ %60+ seviyesindedir
Bu yüzden Ads ≠ SEO'nun ölmesi.

AI geldi, SEO bitiyor demek de yanlış
Google AI’a yatırım yapıyor evet.
Peki AI sonuçları nereden geliyor?
Site içeriklerinden
Kaynak sitelerden
Schema verilerinden
Semantic bağlantılardan
Entity graph’tan
Yani SEO hala AI’ın yakıtı.
Google AI sonuçlarını kendi kendine üretmiyor,
web’den çekiyor.
SEO ölürse Google AI da beslenmeyi kaybeder.

2 haftalık site botla 1. sıraya çıkıyor iddiası ise %100 yanlış anlama
Şunu bilmeyen SEO konuşamaz
Google sıralamayı kısa vadeli döngülerle test eder (Panda döneminden beri böyle).
Yeni sitelerde “honeymoon phase” olur.
Yeni sitelerde Google şunu yapar:
10–14 gün boyunca rastgele üst sıraya alır
kullanıcı etkileşimini ölçer
sonrasında geri düşürür
Bu sistemin adı:
QDF (Query Deserves Freshness)
Honeymoon Boost
Sandbox Testing
Botla alakası yok.
Yeni siteler deneme modunda olduğu için kısa süreli yükselir, sonra düşer.
Bot trafiği değil Google’ın kendi algoritması.

1500–2000$ ile her kelime 1’e çıkıyor kısmı ise tamamen şehir efsanesi
İstersen şu soruları sorayım:
Botçular niye kendi sitelerini kalıcı olarak 1’e çıkaramıyor?
Niye spam ile zirvede kalıcı site yok?
Niye dev markalar bot basıp rakiplerini geçmiyor?
Madem bu kadar kolaysa SEO şirketleri niye yok olmadı?


Manipülasyon kısa süreli olabilir kalıcı olamaz.
Google’ın SafeSearch AI sistemi bot trafiğini zaten ranking signal olarak almıyor.
CTR manipulation 2020’de kısmen çalışıyordu.
2024–2025’te tamamen önemsizleşti.
Google’ın kendi yayınladığı patentler bile bunu doğruluyor:
User Behavior Noise Reduction
Click Spam Dampening
Anti-Gaming Framework
Google bot trafiğini “ranking sinyali” olarak kullanmıyor.

Google botları yakalayamıyorsa neden Ads’de aynı şeyi yapamıyorsun?
Ads sisteminde:
Cerberus bot filtresi
Billing fraud detection
Smart Protection Layer
Traffic Assignment Model
hepsi botu anında siliyor.
Aynı altyapı Search’te de var;
sadece Search'te cezalar soft şekilde uygulanıyor ama tespit yine var.


Google artık SEO güncellemesi bile vermiyor” tamamen yanlış
2024–2025 güncellemeleri:
Helpful Content 3.0
SpamBrain 4.2
Link Spam 2024
March Core Update (dev bir update)
Reviews System güncellemeleri
QRG (5 kez güncellendi)
Site Reputation Abuse Update
Parasite SEO Update
Google normalden daha fazla güncelleme yayınlıyor.
Ai gelince update sayısı arttı.




Google cezayı sıralamada verir, hesapta vermez.
Bot basan sitelerin kaderi bellidir:
1–2 gün yükselir
3–5 gün dalgalanır
10–20 gün içinde çöker
rekabetli kelimede kalıcı olamaz
trust score düşer
Google “bot kullandın” diye Search Console’dan banlamaz çünkü bu cezalar algoritmik uygulanır.
Site çöker olay kapanır.



TÜM CEVAPLARINI DEĞİŞTİREREK DOĞRU OLAN CEVAPLAMAYI ELİMDEN GELDİKCE SUNDUM.

TARTIŞMAYA KAPALIYIM VAKTİM YOK , SEN BUNU YAPABİLİYORSAN HABER VER PROJENI 30BİN DOLARA ALACAĞIM (ÇOK CİDDİYİM) . SAYGILAR.