NobraN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam aslında güzel sektör fakat bence sıfırdan başlayıp yapılabilecek bir iş değil ve hem programlamadan çok iyi anlayan hem de decrypte yapabilen sağlam bir ekibe ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Bu performans arttırımı yapan yazılımlar sadece belirli bir kısma müdahele edebiliyor. Volkswagen grubundan örnek vermek gerekirse en gelişmiş cihaz/yazılım olan VCDS cihazı bile her şeye müdahale edemiyor ki siz sıfırdan yazılım atmaktan bahsediyorsunuz. Bunun gerçekten çok zor olduğuna inanıyorum. İmkansız değil ama zor. Diyelim ki birkaç marka için bunu başardınız, müşterilere bir şekilde garanti vermeniz gerekmekte. Çünkü yazılımdaki en ufak bir hata sistemin işleyişini bozup , ECU fiyatından kat kat fazla masrafa yol açabilir. Tam bilgim olmamakla birlikte yazılımın tekrar yüklenmesine engel olan birşeyler olabilir , yoksa yetkili servisler herhangi bir ECU hatasında yazılımı tekrar yükleyebilirlerdi fakat onlar da belirli başlı şeylere müdahale edebiliyorlar ve bunun dışında birşey olursa komple değişime gidiyorlar.
O kadar kapsamlı düşünmüyorum hocam. Belli başlı bölgemizde sıkıntı veren beyinleri bulup onların üzerine yoğunlaşmak istiyorum. Gerçekten çok fazla rakamlara yapılıyor bu iş. Basit bir araçtan 20-50-70 bin bandı ödeme talep ediliyor. Kolay kolay bulunan birşey değil ustasıda yok doğru dürüst ben diyorumki bir tane araç beyni bulup gerekli araç gereçlerini alıp bilgisayarıma entegre etsem. Kurcalasam mantığını anlasam ne kayıp ederimki.