Merhaba.
Şikayete tabi suçlarda şikayetçi olabilmek için aranan süre 6 aydır. Eylem üzerinden 6 ay geçtikten sonra şikayetçi olunursa soruşturma ve kovuşturma yapılmaz. Hakaret suçunda şöyle bir istisna var; eylem tarihi değil öğrenildiği tarih baz alınır. Mağdur hakareti öğrendiği / gördüğü tarihten itibaren şikayet zamanaşımı süresi başlar. Ancak onunla ilgili de
14/11/2024 tarihli Resmi Gazete ile yürürlüğe giren Kanun'un 14. maddesiyle birlikte
"soruşturulması ve kovuşturulması şikâyete bağlı olan hakaret suçu bakımından şikâyet süresi, her ne suretle olursa olsun fiilin gerçekleştiği tarihten itibaren iki yılı geçemez." hükmü getirilmiştir. Güncel mevzuatta TCK'nın 73/2 maddesine bu ibare eklenmiştir.
Yani yukarıda ilettiğim bilgiler doğrultusunda, her ne şekilde olursa olsun
eylem üzerinden 2 yıl geçtikten sonra şikayetçi olunsa da soruşturma ve kovuşturma yapılamayacağı açık ve net gibi duruyor.

Yine de böyle bir durum ile karşılaşırsanız mutlaka bir avukattan profesyonel destek almanızı öneririm.
İyi forumlar.