KORELASYON & WALL STREET GERÇEĞİ
Neden Düşüyoruz!? Şimdi anladınız mı?

#GörülmeyeniGÖR serisine bir bilgi daha ekleyelim,
"KORELASYON" & WALL STREET ...
Finans piyasalarında tek bir değişmez gerçek vardır; Büyük para, büyük takvimleri takip eder.
Ve yıl sonu dediğimiz dönem ...
Wall Street için sadece "takvim değişikliği" değil, bilançoların kapandığı, karların kasaya çekildiği, yeni yıl planlarının masaya konduğu dönemdir.

Neden Şu An Satış Geliyor ?
2024–2025 finansal yılında, ABD borsaları (NASDAQ - S&P500) güçlü bir ralli yaşadı. Bu ralli sonrası fonların aklındaki tek soru;
"Yılı karda mı kapatacağım ?"

Bu yüzden Kasım - Aralık dönemi / Q4
Hedge fonları
Emeklilik fonları
Büyük kurumlar
Portföy yöneticileri agresif kar realizasyonuna başlar.

Bu satışların teknik sebebi;
Yılı yüksek kapatmak
Bilançoya güçlü görünüm yazmak
Yeni yıl pozisyonlarını hazırlamak Bunun adı
"Year End Profit Realization" / YIL SONU KAR SATIŞI dır.

Peki Bu Bitcoin'i Neden Etkiliyor?
Çünkü Bitcoin artık eski Bitcoin değil. Risk-on varlıklarla tamamen entegre durumda.
Özellikle NASDAQ ile sıkı korelasyonun sebebi;
a) Tech şirketleriyle benzer risk profili,
b) ABD kurumlarının BTC'ye yoğun giriş yapması,
c) ETF akışlarının teknoloji fonlarıyla birlikte çalışması,

Yani NASDAQ düşünce; BTC de satış yiyor.
S&P500 sıkışınca; BTC'de risk iştahı azalıyor.

Bu bir "tesadüf" değil; Wall Street tarafından yönetilen bir döngü.

Güzel haber ise; Bu satışlar panik değil, teknik kar satışı. Panik olsa hacim patlar fakat burada ise kontrollü akış var.

Sonuç olarak;
Korku yok. Bu planlı satış.
ABD’de bilanço dönemi
NASDAQ ve SP500 satış
Riskli varlık çıkışları
BTC'ye yansıma
Altcoin tasfiyesi
Olayın özeti bu kadar NET!

Büyük para "seneye hazırlık" moduna geçti.
Biz de grafikleri okuyarak aynı oyunu oynamalıyız.
Sene sonu geldiğinde neden satış geldiğini artık biliyorsunuz.
Bilanço kapanır, kar cebe konur.

Saygılar,
#NASDAQ #SP500 $BTC