Geçen hafta Eminevim ve Sinpaş'la görüştüm. Ödemeler sabit değil, her yıl %20 artış gerçekleşiyor. Totalde hedeflenen aydan daha kısa sürede bitiyor. Ayrıca katılım parasını girenden peşin alıyor. Gruplar 100-200 kişilik. Şuan ev için 4 milyona girecek olsalar zaten 320 bine yakın bir miktar alıyorlar sanırım. 200 kişilik gruba 15 bin TL taksitle girmiş olsan 320 bin tl katılım bedeliyle 64 milyon parayı kendisi garantiliyor. İlk 5 ay zaten teslimat yok, aldığı paraya dokunmadan farklı bir gruptakilere dağıtmaya başlasa 16 kişinin ödemesini çıkartır. Yani sistemin mantığı karmaşık değil. Hem toplu hem de taksit bedelleriyle havuzda çok ciddi para birikiyor. Arka planda zaten bu miktarı çok güzel değerlendiriyorlardır.
Katılım bedelini bir şekilde çözebilirsem ben dahil ailemdekilerle birlikte 4 kişi adına kuraya girmeyi planlıyorum. Oturulacak 1. evi aldıktan sonra da diğer kişilerin teslimat tarihlerine göre parayı sistemden çıkartmayı düşünüyorum. Kira derdin olmayıp, eline şöyle aylık 50K üzeri temiz para kalıyorsa eğer sisteme 'peşinatsız' 15-20K taksit ile girip katılmak çok avantajlı. Ayrıca Eminevim'e aylık ya da yıllık finansal raporlar iletiliyormuş. Önümüzdeki senelerin, ayların enflasyon tahmini, konut fiyat artış oranları gibi analizler paylaşılıyor. Geçen şubedeki müdür önümüzdeki yıl için %8, hadi taş çatlasa %10 artacağını düşünüyoruz dedi. Ben o kadar iyimser değilim fakat seçim yaklaştıkça geçici olarak iyi sonuçları sunacaklardır.