Bu durum yaklaşık 10 yıldır var olan bir şey. Çin'de ve ya farklı bir ülkede üretilen 3 farklı üründen ( düşük kalite - orta kalite - yüksek kalite ) ürünlerden bize gönderilen 10 yılı geçkin süredir hep düşük kalite. Avrupaya 1 numara gönderilirken, bize çöp kalitedeki yeniyi gönderirler. Avrupanın arka kapısı olarak düşünebilirsin hocam. Son 4-5 senede çoğu markanın TR'den çekilmesi bu yüzden. Tek kalite ürünleri var. Burada devlete kazandırıp zorluk çekmek yerine, kalitesini daha ucuza zahmetsiz olarak Avrupa'da satmaya devam etmeyi tercih ediyor.
Bizden de akıllı olan bazı gruplar temsilciliğini alıp buradan üretim üzerinden satıyorlar. Sorumlular da onlar oluyor. Örn: New balance.