Selam olsun,

Bazı insanlar ne olduğunu çok açık belli eder ve gerekli önlemleri alırsınız ama bazıları kendilerini çok güzel gizlediğinden önlem almakta gecikebilir ve zarar görebilirsiniz.
Sizi sürekli öven, iltifatlar yapan ama en ağır eleştirileri "samimiyetten" diye yapan insanlara özellikle dikkat edin.
Bu insanlar sizinle denk olmadığını bilir ve size normalde söyleyemeyeceği şeyleri samimiyet adı altında söylemek için ilk önce sizin olumlu bakış açınızı kazanmak ister.
Sen şöyle bir insansın, bilginden istifade ediyorum ama gibi girişler olabileceği gibi değişiklikte gösterebilir ama temel amaç sizin o kişiye karşı "samimi, kötü niyetli değil" diye düşünmenizdir.

Bu ne işe yarar? Neden bunu yaparlar?
Normalde bir insan size bilginiz olan bir konuda saçmalık değil mi? derse aynı sertlikte cevap verebilirsiniz ama karşınızdaki insan abi gibi unvanları kullanarak ve samimiyet kalkanıyla geldiğinde yani abi, sen daha iyi bilirsin ama sence saçmalık değil mi? Yanlış anlama samimiyetten böyle sordum." dediğinde o sertlikte yanıt vermeyeceğiniz düşünülür.
Aslında bu direkt olarak saçmalık değil mi? sorusundan daha aşağılayıcıdır çünkü sadece saçmalık iddiası değil buna ilave zekanızla alay edip bunu samimiyet kalkanıyla size karşı kullanmıştır karşınızdaki kişi.

Bu insanlar gerçekten önem vermemeniz hatta hayatınızda yer vermemeniz gereken insan modellerindendir.
Ben bir örnek verdim ama siz bunun yüz farklı örneğini düşünürsünüz zaten.

Samimiyeti kalkan olarak kullanan ve aklına estiği densizliği yapmaya araç olarak kullanan insanlardan uzak durmaya çalışmanızın size fayda sağlayacağını yazmak istedim.

Sevgiler.