Kâğıt üzerinde her şey kolay tabii… “Bardakta mısır satarım, köşeyi dönerim” diye düşünmek, Türkiye’de iş kurmanın ne anlama geldiğini hiç yaşamamış olmanın en net göstergesi.
Sermaye koymak sadece malzeme almakla bitmiyor: vergi dairesi, stopaj, Bağ-Kur, muhasebeci, ruhsat, hijyen belgesi, Trendyol komisyonu, kira, elektrik, su, POS kesintisi derken o bardak mısırın maliyeti, senin “girişim fikrinden” daha acı hale geliyor.
Ekonomiyi sadece tüketici gözüyle değil, üretici gözüyle de okumak gerekiyor.
Yoksa herkes kâğıt üzerinde girişimci, pratikte ise ilk ayda “neden olmuyor ya?” diyenlerden biri oluyor.