erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşlar iş aramak için istanbula geldim. CV ve portföy hazırladım. Bu zamana kadar freelacer çalıştım ama artık şirkette çalışayım bazı şeyleri garantiye alayım diye. Geçen hafta birkaç şirkete başvurdum. (linkedin indeed vb. Platformlar üzerinden) kimisi görüntüledi dönmedi döner mi bilmiyorum. Bu zamana kadar freelancer çalıştım projeler ürettim bu şekilde ilerledim. Şimdi şirkette çalışayım dedim ama galiba artık sistem farklı bir yere doğru evrimleşiyor. Çok fazla proje yaptım 100 binlerce üyelikli sistemler kodladım ama şuan şirket başvurularımda dönüş yok. Durum buyken yeni mezun arkadasları düsünemiyorum bile. Sizce ne yapmalıyım? Nasıl ilerlemeliyim? Sektörün durumu nasıl?
Sektörün hali maalesef içler acısı hocam. Buna etken birçok parametre var, tek bir şeye bağlı değil. Halinizi çok iyi anlıyorum çünkü ben de aynı durumdayım. Ödenmeyi bekleyen borçlar vs. var ki bu da iyice insanı sıkıştırıyor. Rekabet çok yoğun, AI de işin içine girince standardın altında kalan veya sadece standart şeylere hakim olan yazılımcılar için sektör çok ciddi şekilde daraldı. Ekonominin hali de herkesin malumu. Allah yardımcımız olsun. Bence freelance işlerden tamamen elinizi ayağınızı çekmeyin bir süre daha çünkü şirkete girmek şu an kolay iş değil, benim gözlemim bu. 3 yıldır LinkedIn'de iş arıyorum ama halen bulamadım.