Selamlar dostlar, bi bankadan kasa kiraladım ve kendimce bir miktarı altına dönüştürüp kasaya atmayı düşünüyorum. Uzun vadeli bir altın yatırımı yapmak istiyorum kısacası. En mantıklı altın tipi nedir? Çeyrek, gram, ata vs. gibi bir çok çeşit var. Al/sat arasındaki en mantıklı denge hangisinde var, en uygun makas olmayan altını nereden alabilirim?
Bu konularda yol gösterici olabilecek var mıdır?
Şimdiden teşekkürler, keyifli forumlar
eskiden kuyumcularda makas çok fazla değildi.şimdi bankalar ile yarışıyorlar. kasa kiralamak ucuz değil+külçe altın bile alsan alım satım farkı olacak+külçe altında kalıp basma parası diye birşeyde alıyor. o yüzden alım satım farklı en düşük olan sertifikalı altın hissesi almak ALTINS1 diyorlar ama bende bu yoldan alışmadığım ve bilgim olmadığı için. en uygunu bankaya gra altın hesabı açtırmak. bankadan altın hesabınızdaki altını tl olarak bozdurduğunuzda kalıp basım parası ödemessiniz. kuyumcu ile banka alım satım farkı böyle olunca kafa kafaya geliyor neredeyse. çalınma riski,evde yer kaplama olayı olmadığı için ve kolay alıp satım yapabilme olanağından dolayı bankayı tercih ettim.