Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam sanki biraz fazla rus edebiyatı seviyor gibisiniz
Ben bu kadar sevdiğimi bilmiyordum. Kitaplarını bile okumamıştım. Rusya'da, Belarus'ta, eski sovyet ülkelerinde çok fazla tiyatro, opera ve çeşitli etkinliklere gittim. Sahnede kitabın canlısını gördüğünüzde ister istemez okuyorsunuz. Biri bu kitabı okuyup, tiyatro sahnesinde 400 kişinin kitabı canlandırdığını izlese, samimi söylüyorum, o kitabı en ince ayrıntısına kadar yaşar. Çünkü kafanızda o dönemi ve o dönemin getirdiklerini sahnede görünceye kadar doğru düzgün kurgulayamıyorsunuz. Oysaki giydiği kıyafetlerden, aldatılma hikayelerine, o dönemde o bölgedeki savaş ortamına, silah düellolarına kadar.. Her şeyi gördükten sonra insan çok başka hissediyor.

Türkiye'de var mı bilmiyorum. Ama bir efsanenin tiyatrosuna denk gelirseniz, mutlaka gidin.

Ortam öyle bir ortam ki, herkes jilet gibi takım elbiseleriyle, baloya gelir gibi giyinen kadınlarla ortama giriyor. Sanki o çağdaymış gibi giyinerek gittiğiniz bir tiyatro. Müthiş bir kültürel etkileşim. Aralardaki diyaloglar vb. İnsan sanki o dönemde yaşamış gibi oluyor.