Elinize sağlık, ancak frontend'de (HTML/JavaScript) yazdığınız API key'i herkes görebilir. Tavsiyem backend api oluşturmak çok daha güvenli olacaktır.
Değerli geri bildiriminiz ve dikkatiniz için çok teşekkür ederim.
Konuyla ilgili tespitiniz kesinlikle doğru. API anahtarının doğrudan frontend kodunda yer alması, production ortamları için güvenlik açısından tavsiye edilen bir yöntem değil. Bu konuda sizinle tamamen aynı fikirdeyim.
Bu projeyi bu şekilde yapılandırmamın temel sebebi, kodu inceleyen veya kullanmak isteyen geliştiricilerin, kendi API anahtarlarını hızlıca ekleyerek sistemi kolayca test edebilmelerini ve kendi ihtiyaçlarına göre özgürce uyarlayabilmelerini sağlamaktı. Yani bir nevi, kolayca konfigüre edilebilir bir "hızlı başlangıç kiti" olarak düşündüm.
Elbette, sunucu taraflı (backend) bir servis oluşturarak API anahtarını güvence altına almanın en doğru ve güvenli yöntem olduğunun farkındayım. Genellikle profesyonel projelerimde Node.js, Python (Flask/Django) veya benzeri teknolojilerle bir backend API katmanı yazabilirdim birazcık araştırma ve üstüne düşmemle tamam olurdu, tüm hassas verileri ve anahtarları sunucu tarafında yönetirim. Bu sayede hem güvenlik sağlanmış olur hem de istekler üzerinde daha fazla kontrol imkânı doğar.
Bu projenin mevcut hali, hızlı bir demo ve kolay adaptasyon amacıyla bu şekilde bırakılmıştır. Uyarınız için tekrar teşekkürler, projenin daha kapsamlı bir versiyonunda veya gerçek bir kullanım senaryosunda kesinlikle backend tabanlı bir mimariyle ilerlemek en doğrusu olacaktır. Kişisel bir kullanım için bu da yararlı olabilir.
İyi çalışmalar dilerim.