Selam olsun,

Diploma çok önemlidir(!)
16 yıl okuyarak alınan diploma ile kasiyer başvurusunda 12 yıl okumuş birine karşı avantaj sağlanıyor.
Ben olaya iki taraflı bakıyorum.

Kasiyer olacak yani vasıf ve eğitimi olmayan kişilerin gireceği işleri onların ellerinden alıp onların iş imkanları azaltılıyor.
Üniversiteden mezun birinin ise dünyada genelde vasıfsız, eğitimsiz ya da part time öğrenci işi olan bu mesleği yapabilmek için CV gönderip geri dönüş beklemesi ülkemizin farklı bir ayıbı.

Bir ülkede en eğitimli gençler benzincide pompa başında, mağazalarda kasa başında, yemek siparişini getiriyorsa çok ciddi sıkıntı vardır ülkemizin geleceği adına.

Şimdi yanlış anlaşılır zira vasıfsız ve eğitimsizi hakaret olarak anlayanlar her zaman olur.
Vasıfsız demek; Belirli bir konuda deneyimi, uzmanlığı ve yeterliliği olmayan kişi demektir. Mesela mimarlık mezunu bir kişi mimardır yani bir uzmanlığı ve eğitimi vardır.