Setindir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben de bir ara çok merat sarmıştım, siz baya bir ilerlemişsiniz ama.
Benim de merak ettiğim konu şuydu, depolama olayını nasıl hallediyoruz.
Bildiğim kadarıyla, maliyet üretmekte değil, depolama kısmında çok yüksek çıkıyor.
Maliyet hem aküde hem de inverterda.
5kw lityum akü aldım, valla daha kurulmadı ama bıktırdılar beni midem bulandı tüm bu işten.
Toplam 200 bin liraya yakın para verdim. Ayda 1000 tl ödüyordum zaten fatura olarak 20 yılda falan çıkıyor parası Hadi yeni gelen zamla 2000 tl ödesem onda bile 10 yılda çıkıyor parası. Zaten 10 yılda da sistemden eser kalmaz inverterın ömrü bile 5 yıl. Maliyeti düşüreyim diye girilecek iş değil.
Benim bulunduğum yerde voltaj çok düşük ve zırt pırt elektrik kesiliyor o yüzden girme gereği duydum yoksa hiç bulaşmam.