İyi geceler. YouTube üzerinden içerik üretmeye çalışıyorum. Kanalım yaklaşık 1 yıldan uzun süredir açık ve bu süre zarfında toplamda yaklaşık 10.000 TL civarında kazanç elde ettim. Aylık ortalama gelir ise 1.000 TL civarında oluyor.
Birkaç aydır çekim yapmadığım için Adsense hesabımda şu an 4.000 TL birikmiş durumda. Aynı zamanda çalışmadığım için Genel Sağlık Sigortası (GSS) borcum birikiyor; şu an toplam borç 4.000 TL oldu. Biriken Adsense gelirini GSS borcumu ödemek için çekmek istiyorum fakat çekim sırasında vergi açısından inceleme olur mu diye endişeleniyorum.
Çünkü aslında düzenli bir gelir elde etmiyorum, şirket kuracak kadar büyük bir kazancım yok. YouTube için sunulan vergi kolaylığından faydalanmak istesem bu defa Bağkur devreye giriyor ve bunun da maliyeti oldukça yüksek.
Bu durumda nasıl bir yol izlemeliyim?
Edit:
Genç girişimcilik desteği için gerekli dilekçeyi dijital vergi dairesi üzerinden gönderdim. Eğer yanıt gelirse SGK'ya ilgili belgeyi ileteceğim ve ardından vergi istisnası belgesi için başvuru yapıp banka hesabı oluşturacağım.