"markette hırsızlık yapabilirim çünkü zaten milyarlar kazanıyorlar zarara uğratmaz"
daha fazla tartışmaya gerek yok gibi
Bi kamyon laf ettim burdan bunu çıkarmanız ilginç. Şimdi örneğin İsrail'e olanlara neden çoğumuz üzülmüyor, Türkçe'de bunun için çok güzel bir kelime var "müstahak" deriz. Altın satan kuyumcunun evinde yangın çıktı diye üzülürüz, zaten çok kazanıyordu nolacak demeyiz; fakat yasaklı madde satan birinin evinde yangın çıktı, ne kadar umrumuzda olur, iyi olmuş beter olsun deriz. Bu yüzden bankalara karşı bu arkadaşın tavrı "müstahak" diyorum, ama senden benden borç almışsa ödememişse o zaman durum farklı olurdu. Sen birikimini borç veriyorsun, banka reel olmayan sayıları hesabında gösteriyor. Tabiki suç bankaların da demiyorum, 2 milyona 7 milyon ödemenin sebebi bankanın uyanıklığı değil, ilerde şimdinin 2 milyonun 7 milyona denk gelecek olmasıdır. Bu bankanın suçu değil tabi ki ekonomi politikası vesaire, ama her şeye rağmen kâr ettiklerini görebiliyoruz ve olmayan paraları bize borç verdiklerini biliyoruz sonuçta. Ve hepimiz para biriktirip bir şey alınamayacağı için seve seve bunu kullanıyoruz bir şeylere sahip olabilmek için. Adam aldığı 30-40 bin lira maaşının 20-25 bin lirasını kiraya veriyorsa, kalanıyla da zar zor geçiniyorsa nasıl ödesin? Yine de cevap verecekseniz "buna karşı bir şey yazmalıyım" gibi düşünmeyin, aynı ülkede yaşıyoruz ve düşman değiliz anlamayı deneyin.