Selam olsun,

Ahlak biraz devingendir.
Yanlış anlamayın ama 3000 TL lik değeri olan bir ürünü 300 TL ye almak istemek ne kadar ahlaklı bir davranış diye sorulabilir.
Ben sormuyorum bana cevap vermenize gerek yok sadece satıcı tarafından sorulabilir. Ben bilmiyordum sen fırsatçılık yaptın denebilir demek istiyorum.
Yani herkes kendi açısından haklı bir pozisyona kendisini konumlandırır.
Sizin, ederinin altında almaya çalışmanız ahlak konusunu gündem ediyorsanız kendi açınızdan ne kadar ahlakıdır?
Satıcının fiyat arttırması ne kadar ahlaklıdır?
Ya da bunlar ahlak konusu mudur?

Yanlış anlamayın sizi eleştirmiyorum sadece şunu yazmak istiyorum herkes kendi pozisyonunda ahlaklı görebilir.
Emin olun satıcı kendi açısından kendisini ahlaklı görüyordur, sizde görüyorsunuzdur, bende görüyorumdur bu yanıtı yazarak ama pozisyonlarımızı değiştirirsek hepimizin fikri değişir.

Ahlaksız olacaksak emin olun hepimizin ahlaksız olacağı bir şey bulunur.