Segomoko adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam selam, sıfır bir cihaz ve ip den açsam gmail ve kanalı, sonrasında istatistik için youtube studioda kendi cihazımda giriş yapmamda sorun olur mu
Dostum bu YouTube’u nasıl kullandığına bağlı bir soru. Spam mı yapıyorsun, çok fazla kanal mı yönetiyorsun bunlar çok önemli. Eğer tek bir kanal açıp içerik üretmeyi planlıyorsan, farklı cihazdan giriş yapmanda sıkıntı olmaz. YouTube için asıl dikkat edilen şey cihaz değil, hesap davranışlarıdır.
  • Normal kullanımda sorun yok: Sıfır cihaz ve temiz IP ile hesap açmak güvenli bir yöntem. Daha sonra kendi cihazından giriş yaptığında, davranışların organikse (videolar yüklemek, yorum yapmak, düzenli içerik girmek) problem yaşamazsın.
  • Riskli durumlar: Aynı cihazdan sürekli onlarca farklı hesap açmak, tek IP’den kısa sürede fazla kanal yönetmek, sahte trafik ya da bot kullanmak gibi durumlarda YouTube güvenlik sistemleri hesabı incelemeye alabilir.
  • En güvenli yol: Hesabını normal bir kullanıcı gibi kullan, tek cihaz/tek kanal mantığıyla ilerle. Eğer istatistiklere kendi cihazından bakacaksan giriş yapmanda hiçbir sorun olmaz.
Kısacası tek kanal için “sıfır cihaz + temiz IP ile açıp sonra kendi cihazından giriş yapmak” gayet güvenli. Ancak spam niyetin varsa, hangi cihazı kullandığının pek önemi kalmıyor, yakalanma ihtimalin yüksek oluyor.