Hocam siz ilk ayet üzerine yazıyorsunuz da, Muhafazakar bir aile ferdi olup, 3 tane hafız akrabam olmasına rağmen dünya görüşümden ötürü (dinsiz değilim. Namaz kılmıyorum) akrabalarımdan çok laf yiyorum

Sizin bahsettiğiniz şey sadece okumaksa bence topluluk olarak hiç bir yol katedemeyiz çünkü kader kavramı bizde "eziyet görmek"le eş anlamlıdır. Bugün açsın yiyecek ekmeğin bile yok. "Allah'ın bir bildiği vardır" diyemezsin. Haşa Allah Sadist mi ki yarattığı kul'u kötülükle sınasın ? Fakat topluluk olarak kötülüğü o kadar içselleştirmişiz ki olabilecek her kötü şeyi "Allahtan geldiğini" varsayıyoruz. 5N1K kavramıyla olayı sorgulamaya başlasa sanki Allah'a şirk koşacak zannediyor.