Selam olsun,
İnsan bilmediği dilde okuyamaz zaten siz telaffuzdan bahsediyorsunuz sanırım.
O okumak değildir, telaffuzdur.
Anlamak için bildiğiniz dilde okumalısınız zaten.
Zaten Allah'ın bir dili yoktur.
Peygamberlere, Cebrail peygamberlerin bildiği dilde aktarmıştır.
Yoksa haşa Allah'ın bir dili olacak ve o dilde konuşacak diye bir düşünce zaten İslam'da yoktur.
Zuhruf süresi 3 açıp okursan biz hangi dilde indirdik diyor Kur'an'ın dili varmiymis...!
2,3. Apaçık Kitaba andolsun ki, iyice anlayasınız diye biz, onu Arapça bir Kuran yaptık.