Kur'an Arapça olarak yazıldığı ve okunduğu için sünnet olan ve faziletli Arapça olarak okumaktır. Mealini ise mecburen Türkçe okuruz çünkü Arapça bilmiyoruz. Kur'an okumaktan kasıt normal Arapça olarak okuyup tüm cüzleri bitirip sonunda ise hatim duasını yapıp bağışlamaksa bunu yaptım ama mealini okuyup her bir ayetinin üstünde konuşmayı, tartışmayı, istişare etmeyi yapamadım çünkü bunu yapmak çok zordu. Kur'an'ın meali ağır, mealleri yorumlamak daha da ağır ve halihazırda mealleri okuyanlar kendilerine göre bir anlam çıkarabilir. Her ayette farklı bakış açıları, farklı yorumlar olabiliyor ve bazenleri hepsi de mantıklı gelebiliyor, çok fazla düşününcede bazenleri şüpheye bile düşürebiliyor. Tüm ayetleri baştan sona konuşup yorumlamak için ciddi bir iradenin, ciddi bir ekibin ve ciddi bir vaktin olması lazım. Hatta şunu da söyleyeyim, meallerde farklı farklı yorumlanmıştır. İstediğiniz kadar Kur'an-ı Kerim'in meali ile alakalı kitap alın, hepsinde illaki bir farklılık göreceksiniz. Farklılık diyorum ama büyük farklılıklar yok, bazı derin yerler farklı bakış açıları ile yorumlanmıştır ama hepsinin ortak özelliği Allah'ın varlığını ve birliğini ispatlamaya çalışmasıdır.