CemC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
@YigitBey55; elinize, emeğinize sağlık. Mali konularda harika paylaşımlar yapıyorsunuz. Sormak istediğim, emekli birisi, bir yandan SGK'lı çalışmaya devam ederken, bir yandan da şahıs şirketi kurarak, evinin 5-6 metre kare odasını iş yeri gibi gösterebilir mi? Bu durumda ev eşinin üzerine ise kira bedeli olarak minimum göstermesi gereken tutar nedir?
Merhabalar Cem Bey, güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Home ofis olarak şirket faaliyeti gösterebilirsiniz. Ev, 1. dereceden akraba eş veya çocuk şeklinde ise kira kontratına gerek yoktur. İşyerini home ofis olarak açsanız bile Bağ-Kur’a kayıt olma yükümlülüğünüz bulunmakta, aynı şekilde bir yerde SSK’lı çalışıyorsanız Bağ-Kur yükümlülüğünüz bulunmamaktadır. 4/A> 4/B olarak işlemektedir. Bağ-kur primi yansımayacaktır.