Mühendisliğin her türlüsü güzeldir. Makine de bunlardan biridir. Evet, Elektrik & Elektronik bölümlerine göre bir kademe daha farklı, ama elbette ilgi alanınıza göre değişir.
Devlet Üniversitelerinin her türlüsü iyidir. Ne kadar iyi olacağı, puanınız ve sıralamanız ile ilişkili bir konu. Özelde biraz seçici olmanız gerekir. Çünkü çoğusu baştan sağma bir yapıya sahiptir ve global anlamda çoğusu tanınmaz.
Eğer en iyi neresidir diyorsanız; ODTÜ, BOUN, İT, Koç, Bilkent daima sıralama başında yer alır.