Sonsuz kudreti olan bir yaratıcı bizim gibi aciz kullardan neden ibadet bekler peki ? Açıklaması nedir ?
Sorun da bu zaten neden onayımın alınmasına gerek yok mesela ? Neden zorla sınava sokturuluyorum ?
https://www.youtube.com/shorts/yZnRIKt96jU https://www.youtube.com/watch?v=lSNYdkfjxWA
Allahın ihtiyacı yoktur. Aksine insanların cinlerin yaratılmış olan her varlığın Allaha ibadet etmeye ihtiyacı vardır. Çünkü ruhun ilacı Allaha ibadet etmektir.
Kim şükrederse ancak kendisi için şükretmiş olur; kim de nankörlük ederse, şüphesiz ki Rabbim, hiçbir şeye muhtaç değildir, cömerttir. (Neml Suresi, 40. Ayet)
Allah, ibadet edilmesini
kendisi için değil,
insan için ister. Bu, insanın ruhsal olgunluğa, ahlaki dengeye ve varoluşsal huzura ulaşma yoludur. Allahın ibadet beklentisi, bir ihtiyaç değil; insana bir
rehberliktir.