Merhaba,
Öncelikle çok geçmiş olsun. İdarenin sorumluluğu bulunmaktadır, yolun bağlı olduğu kuruma göre sorumlu idare değişebilir:
Devlet yolu veya il yolu ise: Karayolları Genel Müdürlüğü (veya bağlı bölge müdürlüğü).
Belediye sınırları içindeyse: İl veya ilçe belediyesi (Fen İşleri, Yol Bakım Müdürlüğü vb.)
Köy yoluysa: İl özel idaresi
Bu nedenle ilk önerim yolun tam olarak tespit edilmesidir. Ardından, idareye (Karayolları, Belediye vb.) yazılı başvuruda bulunarak zararlarınızın tazminini talep etmelisiniz.
Başvurunuz 60 gün içinde cevaplanmazsa veya ret cevabı gelirse, İdare Mahkemesinde tam yargı davası açabilirsiniz.
Bu dava ile tüm maddi ve manevi zararlarınızı talep edebilirsiniz. Örneğin; motorun onarım bedeli (fatura/ekspertiz raporu), hastane, ilaç, yol, sağlık giderleri, iş gücü kaybı veya istirahat süresi varsa ekonomik zarar, manevi tazminat (ağır travma, yaralanma nedeniyle)
Tekrar çok geçmiş olsun.