DokuzAlti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Eşimin kardeşi aynı durum için gitti orada iş başvuru yaptı ki doğum hakkı ile Almanya vatandaşlığı dahi var hocam. İleri seviye İngilizcesi olmasına rağmen Almanca bilmediği için nereye başvurduysa red aldı. Çoğu firma zaten uzaktan online görüşme yapıyor. Amacım oraya gelmek ve orada yaşamak dediğinizde, iyi bir CV'niz varsa görüşüyorlar ancak Almanca konusunda aşırı katılar. Aklınıza gelebilecek en global firmalar bile Almanca sebebi ile eliyor. Size verebileceğim yegane tavsiye ilk iş olarak Almanca odaklanmanız, ne yazık ki ingilizce sizi öne geçirse de tek başına işe yaramıyor.
Yazılım sektöründe Almanca önemli değil, çok giden biliyorum Almancaları sıfır düzeyde, dili öğrenmek çok avantaj sağlar ama en azından ilk gidişte önemli değil yazılım sektöründe. Çok fazla ihtiyaç var detaycı davranmıyorlar. Bu konularda genel konuşmasak iyi olur sektöre göre konuşmak gerekli genel konuşmanın kimseye faydası yok bir kaynakçı bir hemşire bir yazılımcıda haliyle aynı şartlar aranmıyor.