CemC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Öncelikle elinize emeğinize sağlık. Belki tanınalım diye böyle bir çalışma yaptınız. Fakat yarın öbür gün kampanyayı sonlandırdığınızda sıkıntı yaşarsınız. Malesef bizim insanımızda (beğenmedikleri Avrupalı gibi) insaf duygusu yoktur. "Ona o fiyaddan yapdığn bağaada yabıviiir" der bir de utanmadan taksit ister. O da yetmez "helal ed, helal ed" der. Elin avrupalının tuvalet olarak bile kullanmayacağı araba için tarlasını satar, 50 tane siteden 40 tane galeriden fiyat araştırması yapar. O işin maliyetini yaklaşık öğrenir. Fakat iş el emeğine, bilişime geldiğinde 3 kuruşa 12 ay taksit ister, Parkinsonlu hastalar gibi eli titreye titeye 3 kuruşu vermeye kalkar bir "helel ed, helel ed" deyip helallik isteyip olmayan vicdanını rahatlatır. Sonuçta serbest piyasa. İster bedava iş yapın. İsterseniz sponsor olup bedava işin üstüne bir de üste para verinp firmayı tanıtım/reklam amaçlı kullanın. Ama bu şekilde "8 kişilik ekibimizle 62 saate 0'dan web sitesi yapıyoruz. Hem de 3bin TL'ye" diye sürekli çalışırsanız bir süre sonra bu iş, ticari bir işten çok hobiye döner. Eğer anadan babadan varlık değilseniz ya da daha rahat yaşamanızı sağlayacak ek gelirinzi yoksa bir süre sonra bu iş sürdürülemez olur. Ayrıca gerçekten ciddi iş yapan firmalar, bu şartlarda bu fiyatlarda yapılan işlerde sizi ciddiye almayabilir. Yolunuz açık olsun. Saygılar.
Cem hocam Allah rahmet eylesin Tombalacı Mehmete çok benziyorsunuz