Sazlon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Forum ve kategori kurallarına hakimiyet,
Üyelere yardımcı olma, yönlendirme ve üslup,
Gerçekleştirilen ticaretlerde mağduriyet yaratmama,
Forumda geçirilen süre ve alanındaki uzmanlığı gibi kriterler değerlendiriliyor.

Üst yönetim, bu özelliklerde ve foruma yararlı olabilecek, bu görevi yürütecek kişileri bir süre izliyor. Ardından da ekibe alımı gerçekleşiyor.
Tanıdığım iki üç tane moderatör var insanları zamanında çok mağdur etmiş ve iş bilmeyen onların nasıl geldiğini çok iyi biliyorum onların demiycem sadece birisinin diyeyim modluga nasıl geldiğini, fakat genel olarak modlar iyi hatta çok kalitelileride var tanıdığım adam gibi adam yani üstteki kriterlere göre secilmiyor çoğu zaman yada üst yönetim onlari yanlış algolamista olabilir. Gönüllülük esaslı diye duyoruz evet fakat bildiğim kadarıyla kurumsal özellikler full açık yani bu bir nevi ücretli oluyor yanlismiyim.