Maalesef yaşadığınız durum çok normalleşti. Benden 10 takla atıp ücretsiz
bilgi almaya çalışan ve aldığı bilgiyi başkalarına satanlar var. Ben çok özel
bir alanda hizmet verdiğim için çok sorun olmuyor. Ama insanlar bilgiyi
özümseme taraftarı değil. O saniye işimi çözsün yeter diyorlar. Ben bu bilgiyi
hayatıma tatbik edeyim ilerde başıma bir iş açılmasın zihniyeti kimsenin
umurunda değil.
Ücretli abonelik sistemi oluşturmak güzel bir fikir. Ama bunun için sürekli
güzel bilgiler paylaştığınız algısını oluşturmanız ve bunun üzerine çıkmak
için ücret istemeniz gerekebilir. Örneğin M. Serdar Kuzuloğlu bu tip bir
sistemi ücretsiz yapıyor. Kıyas yapanlar çıkacak. Ve verdiğiniz bilgiler
sorgulanacak.
Farklı yöntemlerde denenebilir. Ama önemli olan insanların bilgiye saygı
duymaları. Şu aralarda bu saygı hızla azalıyor. Doğal olarak bilgi paylaşmak
çokta matah bir şey değil. Bilgiye saygı duymayan insanlar şu sıralar; sizden
bilgi paylaşıp birilerini zengin ettiğiniz imajı yaratıp sonra kendilerine hayal
satmanızı(!) istiyorlar. Maalesef durum bu
Benim ücretle işim yok eğer zaten işim olsa en başında fikrim ona göre olurdu. En azından kullandığımız platformda bu tarz sorunların çoğalması sorun. Ücretli abonelikşe çözülmez bu gerekirse ebooklar denetlenecek ve paylaşlan kişi tüm bilginin kendine ait olduğunu ispat etmesi lazım. Whatsapp mesaj ile sana 3 mesajla ebookta verebilir bu adam.