Fizz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Zamanında Terra ve luna sahipleri de böyle gülmüştü Risk sizin devam edin ama insanların fikirlerini küçümsemeyin
PAXG (Paxos Gold) için Terra–Luna tarzı bir çöküş yaşanması çok düşük ihtimaldir, çünkü yapı olarak tamamen farklıdırlar.
İkisini karşılaştıralım:

🔒 PAXG (Paxos Gold) Nedir?

  • Her 1 PAXG tokeni, gerçek dünyada 1 ons fiziksel altına (London Good Delivery standardında) karşılık gelir.
  • Paxos şirketi, bu altını gerçek kasalarda tutar (Brink's gibi güvenli saklama şirketlerinde).
  • Yani PAXG, %100 fiziksel altın ile desteklidir.
  • Kullanıcılar, isterlerse PAXG'lerini gerçek altın olarak fiziksel teslim alabilirler.

💣 Terra-Luna neydi?

  • UST, gerçek dolar ile değil, algoritmayla destekleniyordu.
  • UST'nin değeri düşünce, sistem LUNA basarak denge sağlamaya çalıştı.
  • Bu mekanizma paniğe ve hiperenflasyona neden oldu.
  • Sonuç: Çöküş.

💡 PAXG Neden Güvenli Sayılır?


Rezervi var → 1 PAXG = 1 ons altın
Şirket denetleniyor → Paxos Trust Company, ABD düzenlemelerine tabidir.
İstikrar hedefi yok, altınla birlikte yükselir/düşer.
Algoritma yok, riskli otomatik mekanizma içermez.

🔔 Yine de Unutma:

  • Hiçbir varlık %100 risksiz değildir.
  • Paxos gibi şirketlerin regülasyon riski, hacklenme, ya da iflas gibi düşük de olsa bazı riskleri olabilir.
  • Ama Terra gibi bir sistem çöküşü olasılığı yok denecek kadar azdır, çünkü PAXG'nin arkasında gerçek varlık (altın) var.