nordmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bildiklerinizi aktarın ozaman hocam bilmediğim bir yer varsa bende faydalanayim
Motosiklet arabadan bambaşka, çok bağımsız bir şey. Debriyajı, vitesi vb. çok çok farklı. Gaz tepkisi, fren kontrolü falan arabayla en ufak alakası yok. 450 Sr dediğiniz motosiklette henüz gaz tepkisi ne onu bilmeyeceğiniz için az hızlı gaz verdiğinizde motoru kafaya almanız, frene hızlı bastığınızda kitleyip yere yatmanız çok olası. Çünkü tecrübeniz yok. Sıfırsınız. Bu muhabbet hiç araba sürmeyen birine +300 bg BMW vermek gibi bir şey. O adam ilk gün yavaş sürecke, ikinci gün normal sürecek, bir gün illa ki henüz acemiyken gaza gelip patlayacak. Aynı mantık. Motosiklet şakaya gelmez. Ciddi eğitimler gerektirir. Düzgün bir 125 CC ile başlayın, kask mont ve eldiven alın, eğitim alın, 125lik ile bi 8-10 bin km yapın sonra CC yükseltin.