şu an durum , işlek bir caddede 45 50 bin kira verip güzel bir dükkan kiralayıp satış yapmayı denemek eticareti denemekten daha şanslı. Kargo maliyeti komisyon maliyeti , komisyon vermeyecem deseniz meta reklam maliyeti vs. çok yüksek. yani hesap kitapla olacak gibi değil. eticaret satış iyi güzel ama ay sonu hesapladığınızda mesela 600 satış olmuş. komisyonu kargoyu vs hesapladığınızda işlek cadde de dükkan kiralasam en azından güzel bir dükkanım olur ileriye dönük güzel potansiyel olur diye düşünüyorsun. hemde hızlı nakit akışı olur . bir çok eticaret yapan arkadaşım ufak ufak acaba dükkan mı açsak moduna girmiş durumda. Önemli olan bir noktada ürün satmak değil parasını almak oluyor. 15 -20 gün beklemek gerçekten yoruyor insanı. meta reklamına yönelseniz de bu sefer reklam maliyetleri çok yüksek yani 45-60 bin reklam çıkmak gerekiyor. bir de reklamcı tutalım deseniz 15 de o olsa 70 bini buluyor meta tarafı. dönüp baktığında reklam maliyetine çalışıyor oluyorsun elindeki ürünler bedavaya gidiyor. 2-3 ay sabır etmek gerekiyor meta oturması için deniyor ona da dayanamıyorsun. Ben ve bir çok arkadaşım yani ne olacak zaten dükkanlara 10 -15 kira veriyoruz. 35-40 verelim işlek bir cadde de satış deneyelim moduna girmiş durumda. eticaret şu an için tamamen baş ağrısı durumunda. kar eden arkadaşlarımız da var onlara da allah hayırlı işler versin.

Kar kısmına da bakıyorum mesela makina almış 1 milyon liraya . ürün başı diyor benim maliyetim 30 lira .peki makinanın sana maliyeti ? onu hesaplamıyor o demirbaşmış öyle olmuyor işte. kısacası kafamı ona buna çok takıyorum çok canım sıkılıyor insanlara vs diyorsanız eticaret şu an tam size göre. iş güç ne olacak sattığımdan kar ediyor muyum hesabı kitabından başka bir düşünceye fırsat kalmaz.