Hocam bir de su pompası var küçük ona yetmeyebilir dediler bana ama bilmiyorum tabii.
yarın deneyecegim hocam ama ortak gnd tam olarak nasıl oluyor. dün denedim ama anlayamadım. Breadboard üzerinden mi ortak gnd yapmalıyım yoksa wifi modülünün (Esp8266) onun pin çıkışına mı bir şekilde ortak yapmalıyım
Ortak GND Nasıl Yapılır?
🧩 Bileşenlerin Neler?
- ESP8266 (bilgisayardan USB ile besleniyor)
- Röle modülü (ESPden sinyal alıyor, 9V ile besleniyor)
- Su pompası (röle üzerinden 9V ile çalışıyor)
- 9V pil (röle + pompa için güç kaynağı)
✅ Yöntem 1: Breadboard Üzerinden Ortak GND
- ESP8266ın GND pininden bir kablo al ve breadboardun eksi (-) hattına tak.
- 9V pilin eksi ucu ( kutup) da aynı breadboard hattına gelsin.
- Röle modülünün GND pini de aynı yere bağlanmalı.
🔁 Sonuç: ESP, röle ve pil artık aynı toprağa (GND) bağlı olmuş olur.
✅ Yöntem 2: Kabloyla Doğrudan Bağlantı (Breadboard Yoksa)
- ESP8266 üzerindeki GND pininden bir kablo çıkar.
- Bu kabloyu 9V pilin (-) kutbuna veya röle GND hattına bağla.
- Röle modülünün de GND'si bu hatta bağlı olmalı.
📌
Amaç: Tüm devrede bir tane "ortak 0V noktası" olması. Her şey bu noktaya bağlı olmalı.
⚠️ Önemli Uyarı:
- 9Vun artı (+) kutbunu ESPye bağlama! Sadece GND'yi ortak yapıyoruz.
- Aksi halde ESP8266 zarar görebilir.