Diş sıkma probleminin sebebi kişiden kişiye değişebilir, dolayısıyla çözüm de farklı olacaktır.

Bir kaç hafta önce gece plağı için dişçiye gittim, gün içinde yaşanan stres ve ifade edilemeyen duyguların, sorunları içe atmanın sebep olabileceğini söyledi, profesyonel destek (psikolog) almanın çözüm olacağını söyledi. Artık eskisi gibi dişlerimi sıkmadığım için üzerine durmadım, gece plağını önlem olarak yine de kullanıyorum. Gece plağı diş sıkmayı önlemez, sadece dişlerinizin hasar almasını önlemeyi amaçlar. İnternette satılanları almayın, çünkü size özel yapılmadığı için sabit durmaz, kullanamazsınız.

Yatmadan önce Adaçayı (büyük yapraklı olanları) demleyip içildiğinde büyük bir rahatlama yapar. Eczaneden Passiflora şurubu da alıp kullanabilirsin, bu da rahatlatır. Fakat bunlar her gün kullanılamaz ve gerçek çözümler değiller.

Botoksun etkisi 3-6 ay gibi süreli diye biliyorum sonra yeniden yaptırmak lazım ve en son çare olarak başvuruluyor.

Mide, bağırsak sorunlarınız varsa B vitamini emilimini etkileyebiliyor. B vitamini eksikliği anksiyeteyi ve diş sıkmayı da artırıyor. Probiyotik ile beraber özellikle B1, B6 içeren B vitamini kompleksi (aile hekimine danışarak) kullanabilirsiniz.