Arkadaşım gitti fakat öyle kurpiyer olmak kolay değil. İş ilanı açmaları gerekiyor ve düzenli takip etmeniz gerek. Onun dışında yaşanılmaz ülke kendimde gidip gezdim. Sovyet artığı kötü bir ülke.
kursları var öncelikle oyunları ögrenmen ve el becerilerini geliştirmen lazım.Ardından casinoya başvuruyorsun seni düşük maaş ve trainer personel olarak işe alıyorlar.Belli bir süre sonra seni test ediyorlar testi geçersen Krupiye veya dealer oluyorsun.Genelde garson olarak gidilir.Daha sonra kurs veren yerler var Krupiye ve dealer olmak için.Orada kurslara katılırsın kurt bitimi casino yönetimine trainer olmak istiyorum dersin.Onlarda kabul ederse 1 veya 2 aylık sürecin başlar.Sonunda test eder seni casino müdürü ve canlı oyun müdürü onay verirlerse Krupiye veya dealer olursun
Türkiyenin 10 katı daha pahalı olan ve çok da güvenli olmayan türkiyenin küçük kardeşi gibi bir ülke
1 Sene yaşadım. Güvenlik konusunda katılmıyoum. 1 TL 14 Lari olduğu için pahalı gelebilir yeme içme ama teknojk aletler çok daha uygun detaylı öğrenmek istediğiniz birşey varsa sorabilirsiniz
Yukarıdaki yorumları okudum güvenlik açısından kimseye karışmadığın sürece kimse sana karışmıyor dostum kendi halinde herkes zaten ufak bir ülke ayrıca pahalılık konusunda bazı şeyler türkiyeye oranlı çok olum bazı şeylerde çok ucuz garip biryer ortalama 3 aydır yaşıyorum sadece kurpiyer olarak gelmek istiyorsan ve deneyimin yoksa kesinlikle ilk adım atabileceğin bir ülke değil.
Senede 2-3 kere geliyorum kız arkadaşım oralı. Annesi, teyzesi, dayısı, kuzenleri vs hepsiyle muhabbetim var en kralı 1200 lari maaş alıyor. Annesi 1 hastahane 1 fabrika olmak üzere 2 iş yerinde çalışıyor aylık 650 lari ila 700 lari arası maaş alıyor. Adam gibi 2-3 kişi akşam yemeğine gidince 100-150 lariden aşağı çıkamıyoruz. Elektronikler aşırı pahalı (Telefon Hariç). Ülke tamamen dengesizlik üzerine kurulu. Güvenlik ile alakalı benim de bir sorunum olmuyor fakat kızın ailesi sürekli beni bu konuda uyarıyor gece 12 den sonra çıkmamak gerektiğini vs. Uzaktan Türkiye'ye çalışıp gürcistanda yersen daha iyi maaşın olabilir, aksi yerli halk için inanılmaz zor.
Hocam en pahalı yerinde yaşadım ben. Spar'da kasiyer olarak çalışan kızlar bile asgari ücretin kelime anlamını bilmiyolardı. 600 700 ile geçinmek hiç inandırıcı değil 1 paket winston blue en ucuz sigara 7 lari en pahalı sigara palement 12 lari. 1 Lari = 14 TL hatırlatırım
Hocam zaten dananın kuyruğu burada kopuyor. Nişanlımın kız kuzeni garson olarak çalışıyor günlük 25 lari alıyor, barmen olarak çalışanlar 35 lari alıyor. Sıkıntı ülkenin yerel halkının aldığı maaş da zaten. Kız arkadaşım tbilisi belediyesinde memur 1500 lari alıyor. 1 Hafta önce doğum gününde Kayınvalidem bana parfüm hediye aldı ve maaşının 3/4'ü. Üzücü bir durum fakat böyle
Hocam nasıl geçiyor 1500 lari ile ? Vake Hub merkezde cadde üzerinde 1+1 e 400 dolar kira ödüyodum. 1500 lari sadece aylık sigara parası yapar.
Geçinemiyorlar, Evleri var kira ödemiyorlar sanırım tek artıları bu. Dışarıda yeme içme yapmıyorlar. Termos ile çayla geziyorlar dışarıda yiyip içmemek için. Belki de siz iyi kazandığınız için sizi pek etkilememiş olabilir ama orta sınıf haşat durumda
Hocam Tiflis zaten 1500 lari ile geçinebilecek bi yer değil ki. Nüfusun yarısı rus, diğer kalan yarısını da azerilerle azınlık gürcüler oluşturuyor. Orda yaşan bir çok kimse o parayı kazanmıyor. Allah yardımcıları olsun ne diyelim. Biz de 1 sene kaldık zaten. Ekonomiyi ayrı tutuyorum ama Tiflis merkez gerçekten çok güzel harika bir yer. İnsanlar ve mekanlar harikulade. Ama 20 30k çaptan dışarı çıktığında 2 katlı bina bulamazsın. Her yer gecekondu. Zaten yeni inşa edilen bir yer. 3 4 sene önceki haliyle şuandaki halinin fotoğrafını koyayım anlarsınız demek istediğimi.
3 - 4 sene önceki hali
Şimdiki Hali
Biliyorum hocam tiflis güzel bir şehir ön yüzlere biraz bakılmış ama arka yüzler dediğiniz gibi çöplük içinde. Trafik kurallarına uyan neredeyse yok herkes manyak gibi araba kullanıyor bi tuhaf şehir. Ama maalesef ekonomik eşitsizlik çok fazla. Örneğin benim nişanlımın kız kuzeni bir cafede çalışıyor günlük 25 lari alıyor sabah 10 akşam 01:00 olarak çalışıyor. Biz oturduk 2 salata yedik 1Litre limonata içtik ve 1 türk kahvesi total 138 lari para ödedik. Eğer bir işletme sahibiyseniz inanılmaz paralar kazanabilirsiniz ama ülke de keza bi o kadar pahalı. Örneğin, mcdonals gibi bir yerde hamburger + içecek + patates 25 lari ila 27 lari arası değişiyor. Yani 1 garson 1 günlük çalışmasında 1 hamburger bile yiyemiyor. Kız arkadaşım yerli olduğu için tiflisin ve yerel halkın durumunu biraz daha onların penceresinden görme şansım oluyor. Maalesef 2 işte çalışan kadın aylık 650 lari alması kesinlikle çok kötü. Ve bu kadının 1 parfümü 400 lariye alması da gerçekten üzücü. Maaş ile ürünlerin fiyatları arasında inanılmaz bir uçurum var
Geçen sene bahar döneminde gittim, market fiyatları bence çok pahalı. Kısa süreli tatil için alternatif bir seçenek ancak marketteki çakma granül kahve bile pahalı. Yemekleri görece bize göre ucuz ancak genel olarak yaşam standartı düşük bir ülke. Yine de Batum'un yürüyüş yolları ve şehir yapısı temize yakın.
Dostlar 1-2 haftaya gürcistana taşınmayı planlıyorum oralarda aylık kiralar ortalama ne kadar? 1+1 Olsa bile bana yetiyor. ek olarak merkezde yaşamamda zorunlu değil internetten çalışıyorum hepinizi alıntıladım kusura bakmayın çok merak ediyorum