ChatGPT & Lisans Ürünleri
O kadar illet ve lanet bir şey ki. Sizi resmen hiçliğe sürüklüyor. Hocamın anlattığı her şeyin üstüne imzamı atar geçerim.
Önce 50-60k arası bulaştım bu batağa, o kadar büyük değildi benim borcum ama geceleri uyuyamıyordum. Artık son evrelerin (açık açık yazmayayım ne demek istediğimi anlamışsınızdır) olduğunu düşünmeye başlamıştım. Maaşı alıyorum, 5-6 tane kredi kartına bölük pörçük ödeme yapıyorum, sonra geri nakit avans olarak çekip kredi yatırıyorum falan. Berbat bir durum. Cebimde yemek yiyecek para yok belki, gidip bu illete yatırıyordum. Tam diyorum ki bırakacağım, borçlar aklıma geliyor ulan belki verir bu sefer düşüncesiyle yeniden bulaşıp yeniden batıyorum. Üstüne kartların faizleri biniyor. 50-60 oluyor sana 70-80k. En son dayanamayıp aileme açtım bu durumu. Sağ olsunlar hepsini kapattılar ama artık bağımlı olmuşsun, affedersiniz alışmadık g*tte don durmaz derler ya, o hesap. Şeytan dürtüyor tabi sonuçta aile kapattı ama onlara borçlandık. Ne yapıp edip ödemem lazım borçları. Halbuki düzenli gelir var, maaş var. Aylık zaten yarısını versem 4-5 ayda kapanıyor borç. Öyle olmuyor işte...
Neyse, tekrar bulaştık bu illete. Kredi kartının nakit avansından kullandık, yeni kredi kartları açtırdık falan derken bir baktım borç oldu yeniden 100-150k. Artık yatamıyorum, ek iş bakıyorum yok, dijitalde bir şeyler yapmaya çalışıyorum olmuyor. Süreç yine aynı, karta yatır geri çek, başka karta yatır, oradan oraya derken kartlara takla attırıyorum yani başka bir numarası yok. En son yine tabii utana sıkıla gittik aileye, anlattık durumu. Sağ olsunlar yine arkamda durdular. Bu sefer gerçekten güzel dersimi aldım ama. İnandığım ne kadar değer varsa hepsinin üstüne yeminler ettim.
O dönemler konuştuğum bir kız var, şu an sevgilim olur kendisi o zamanlar sadece konuşuyoruz tabii. O da söylenir dururdu, hayatıma alacağım insanın alk0lü olmayacak, k*marı olmayacak falan diye. Sağ olsun o da bırakmam için vesile oldu. Zaten en çokta onun böyle konuşması vesile oldu tabi.
Şükür Allah'a şu an kendi kişisel borçlarım var ama hiçbiri k*marla alakalı değil. Evlilik yolundayız, üç-beş bir şeyler kenara koyup, yeri gelip borç harçla bir şeyler yapmaya çalışıyoruz bakalım.
Bu illete bulaşan arkadaşlara da bir sözüm olsun; zararın neresinden dönersen kârdır derler ya, aynen öyle.
BIRAKTIĞIN GÜN, KAZANDIĞIN GÜNDÜR.